http://www.sancarlosradiator.com/dex-cool_pics.htm
Wer noch ein bisschen mehr lesen will, GM hat sich auf eine Einigung eingelassen, betrifft jedoch bisher nur V6 Motoren, 3.1, 3.4 und 3.8.
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=262424
Lt. dieser Webseite betrifft es auch speziell den 3.8er Camaro/Firebird :
http://www.dexcoolsettlement.com/
Was tue ich denn jetzt ? Auto ist 6 Jahre alt, vermutlich wurde das DexCool noch nie gewechselt. Durchspülen und umsteigen (wovon wiederum seitens GM abgeraten wird), oder neues DexCool rein ?
Was GM dazu sagt, die 3 ist gut

GM says:
1) "There is no problem with Dex-cool."
and
2) "It's just a bad cap"
and
3) "You should be maintaining your maintenance free cooling system" .
Und was ist davon zu halten ? Mit dem Multimeter 'ausmessen, aber selbst 0.2V sollten doch nicht zu finden sein, oder ?
As for deciding when to change your antifreeze, don't go by miles or you WILL certainly have seal and mechanical failures. One interesting spec I found is to use a multimeter. You put your negative probe to the negative post on your battery. You then place the positive probe in the neck of your radiator, making sure that the positive probe touches nothing but the antifreeze. Make sure the coolant is warm but not HOT (this is for SAFETY reasons as well as accuracy of your readings. Always be careful when opening the radiator cap on a warm engine). Your readings (regardless of negative symbol on readout) should be:
0.2 V to 0.5 V - antifreeze is still good
0.5 V to 0.7 V - antifreeze is borderline
0.7 V or greater - antifreeze is unacceptable.